diriku...

diriku...

Thursday, January 20, 2011

Terlajak pEraHU BolEH dIUNdur.....

20/1/11...
Assalamualaikum w.b.t..

alkisah fara kali ni aku nak luahkan perasaan aku...
it is not about cintan cintun but some regret feeling....
seperti title alkisah kali ni...
terlajak perahu boleh diundur...
terlajak kata badan binasa...

its good to being honestly but sometime our honestly can hurt others feeling...
its better keep quiet..
are u willing to lost your own friend????

its happen to me last times ago..
alkisahnye begini..
ada satu kali tu aku post something kt facebook that is very honestly deep from my heart..
i just want to advice to all my friendss..
that post are something like this....

"saya benci bebenor tengok kwn saya bergmbr ngn bf/gf bagai xingat dunia akhirt..bwk2laa bertaubat..peace no war"

its very general right???
i'm not point to that or this person..
it is just advice from me as a friend...
sape yang mkn cili dialah yang terasa pedas...

those who are positive thinking and open minded..they can accept it as an advice..
but one of my friend..hmmm i'm not really close to him...
he is one of my classmate..
dia marah aku tulis status macam tuh..
thats really shown..yang dia terasa..
dia pun tulis post menyatakan dia protes terhadap kenyataan aku...post die something like this..

"aku benci bebenor tgk org xsuke bf/gf ambik gmbr berkepit..kalu xboleh tgk..xyah tgk..off facebook masuk halaqah..war no peace"

ayat die sah2 ditujukan pada aku...
aku rasa xsedap ati bila aku menyakitkan hati kawan aku..
even we are not close..but he still my friend..somebody that i had fun2 togather..
dalam kepala aku masa aku tulis post tu langsung tiada niat untuk tujukan pada sapa2...
but i had regret....

untuk melegakan rase bersalah aku...aku decide nak mntk maaf..
aku luah perasaan ni kt certain of my friends..
kebanyakan srh aku ignore je mamat tu..
tapi aku rase mcm xkena je..kalu aku tak mintk maaf..
prinsip aku dlm hidup..
theres no wrong to say sorry first eventhought you are not wrong..
dengan seikhlas hati..
aku mesej dia kt fb..aku ckp aku mntk maaf dan ceritakan kebenaran segalanya..
every day...every time..every seconds...
aku tunggu dia reply mesej aku dengan harpn yg mengunung..dia maafkan aku..
but until now...
aku xdpt respond dr die...

lame kelamaan aku redho jelah..
bg aku..aku lega sbb aku dh mntk maaf...
its up to him either he forgive me or not..
tapi aku agak lega ..
sebab dia tak remove aku dr friends die kt fb..thats mean i,m still his friend..
(sedapkan hati sbnrnye)
begitu lah alkisahnye..aku harap thats guy forgive me..
and also to all my friends...sape2 yang terasa ngn aku...
aku mintak maaf banyak2...
manusia tidak lari dr kesilapn..
itulah kehidupan..=)


lebih baik zipkan mulut celupar tu..huhu

selalulah berwaspada ngn kate2 kita...jangan terlalu jujur sampaikan setiap kata2 yang kuar dr mulut kita boleh merosakkan persahabatn yang terbina..
dan kepada yang mendapt nasihat atau kritikan pula..cubalah menerimanya ngn hati terbuka...
orang sekeliling lbh nmpk keburukan kita drpd diri kita sendiri..cubalah berubah ke arah kebaikan..
sama2lah kita berubah ke arah keredhaan-Nya...amiinn..
renung2kan selamat beramal~~hihi

oklah sampai sini jelah alkisah kali ni..
kan pnjg2 jadi tazkirah lak..hehehe
chow cincau~~ =)
assalamualaikum..

2 comments:

  1. kes aku pulak terbalik la mahh ,
    aku perlukan teguran org sekeliling tp
    dorang ngumpat aku kat belakang pulak then
    dah buang aku sbg kwn , huii , apakan nasibbb

    ReplyDelete
  2. its better luah dpn2 plk dr blkg kalu kes gini ork??....hmmm manusia byk ragam..bwk2laa bersbr..

    ReplyDelete